Geri

Yönetim Bilişim Sistemleri; bilgi teknolojileri ve sistemlerinin kurulumu ile işletmelerin her anlamda daha iyi yönetilmesi için onların faaliyetlerinde kullanılması ve kullandırılması anlamına gelir. Bilgi teknolojileri bu anlamda; ticaret, pazarlama ve yönetim faaliyetleri ile ürün ve hizmetlerin satışını da direkt olarak etkilemektedir.

Programımızın 1. sınıfında Çekirdek Program kapsamında evrensel değerler ve çağdaş yetkinliklerin kazandırıldığı yoğun bir eğitim sunulur. Çekirdek Program’da, giderek artan sayıda bireyin, kurumun ve aygıtın bizim yerimize düşünmek için rekabet ettiği bu “aşırı enformasyon çağı”nda, öğrencilerimizin zamanın karmaşık problemleriyle baş edebilmek ve barışçıl ve sürdürülebilir bir dünyaya katkıda bulunabilmek için gereken sağlam bilgi, beceri ve değerler zeminini oluşturmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz.

Bu programda öğrencilerimiz,

  • Bilgi teknolojileri ile ilgili sistemlerin analizi, tasarım ve uygulamalarının her safhasını detaylı olarak öğrenir,
  • Geleneksel işletme programlarının müfredatındaki önemli dersleri de (yönetim organizasyon, pazarlama, finans, muhasebe, stratejik yönetim, insan kaynakları yönetimi vb.) öğrenir,
  • Bilgisayar ve bilgi sistemleri güvenliği, karar destek süreçleri, veri güvenliği ve mahremiyeti, veri madenciliği, e-ticaret, veri tabanı sistemleri, web tasarımı, programı ve yönetimi, web teknolojileri, bulut bilişim, mobil programlama, sosyal medya ve veri bilimi gibi güncel konularda uzmanlık kazanır,
  • Artık her kurum ve kuruluşun kullanmak zorunda olduğu “Veri Bilimi” ve uygulamalarını, araçları ile birlikte [veri görselleştirme, istatistiksel çıkarım, veri madenciliği, makine öğrenmesi, derin öğrenme, yapay zeka (Artificial Intelligence-AI)] uygulamalı olarak öğrenir.

Mezunlarımız, 

  • bilgiye dayalı olarak iş yapan her türlü kurum/kuruluş ve şirkette,
  • medya kuruluşlarında,
  • reklam/medya/yönetim ajanslarında,
  • sosyal medya ve ilgili kuruluşlarında,
  • bankacılık, sigorta ve finans kuruluşlarında,
  • Google, Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Amazon gibi veriye dayalı dünya devi firmalarda,
  • verinin bilgiye dönüştürülüp kullanıldığı her alan ve sektörde,

iş analisti, proje yönetici, veri yöneticisi, sistem yöneticisi sosyal medya yöneticisi, arama motoru optimizasyon uzmanı, arayüz tasarımcısı, web analiz uzmanı, veri tabanı uzmanı, bilgi güvenliği uzmanı gibi unvanlarla iş bulabilirler.

Bölümümüzün eğitim dili İngilizcedir.

Mentorluk Modeli ve Zorunlu Staj

2021-2022 eğitim-öğretim yılından bu yana lisans mezuniyet projelerinde “mentorluk modeli” geliştirdik. Bu model ile proje süreçlerimize sektörden birkaç uzmanı dahil ediyoruz. Öğrencilerimiz danışmanlarının yanı sıra mentorlardan aldıkları geri beslemelerle projelerini etkin şekilde yürütüyor ve
gerçek iş problemlerine gerçek çözüm önerileri sunuyor.

Öğrencilerimiz zorunlu stajları sayesinde, mezun olmayı beklemeden, 3. hatta 2. sınıfın sonunda yarı zamanlı çalışmaya başlamakta ve mezun olduklarında üniversitelerinden sadece diploma değil, sektör tecrübesi de kazanarak ayrılmaktadır. Öğrencilerimizi mezunlarla buluşturup, güçlü bağlar kuruyoruz. Bu sayede staj ve iş imkanları sunuyoruz.

Başarılarımız

  • Bölüm öğretim üyemiz ve aynı zamanda Siber Güvenlik, Kritik Altyapı Koruma Uygulama ve Araştırma Merkezi direktörü Prof. Dr. Hasan Dağ’ın Erasmus Mundus Joint Masters 2022 çağrısına koordinatör olarak sunduğu “CyberMACS: Master of Applied Cybersecurity” başlıklı proje önerisi desteklenmeye hak kazandı. Ulusal ve uluslararası iş ortakları ile 74 ay sürecek bu proje kapsamında iki yıllık bir yüksek lisans programı açıldı. Toplam 130 öğrencinin eğitim alacağı projenin bütçesi 5.484.000 Euro’dur. Kadir Has Üniversitesi’nin bu projedeki payı 2.802.000 Euro’dur. Türkiye’nin Erasmus bütçesine yaptığı toplam mali katkının 10 milyon Euro olduğu göz önünde bulundurulursa Kadir Has Üniversitesi bu bütçenin yarısından fazlasını Türkiye’ye getirme başarısını göstermiş ilk ve tek üniversite olma özelliğini taşımaktadır. Bu proje Kadir Has Üniversitesi’nin koordinatörlüğünde Almanya’dan SRH Berlin Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SRH Berlin University of Applied Sciences) ve Kuzey Makedonya’dan Ss. Cyril ve Methodius Üniversitesi (Ss. Cyril and Methodius University of Skopje) ortaklığında gerçekleştiriliyor. Bu üç üniversiteye ek olarak Hollanda’dan University of Groningen; MASIT, Cyber Struggle, TAC Bilişim, Lostar gibi akademiden ve sektörden ulusal ve uluslararası paydaşlarla zengin bir konsorsiyum oluşturuldu. 
  • Bölümümüzden Doç. Dr. Mehmet Nafiz Aydın’ın, ERA-NET COFUND (ICT-AGRI-FOOD) çağrısına koordinatör olarak sunduğu “TOP4HoneyChains – Trustable and Sustainable Open Platform for Smart Honey Value Chains” başlıklı proje önerisi desteklenmeye hak kazanmıştır. TOP4HoneyChains’in ana hedefi, Polonyalı ve Letonyalı ortak kurumlarla birlikte ulusötesi yaklaşımdan yararlanarak Türkiye ve Arjantin’de akıllı bal değer zincirlerini etkinleştirecek güvenilir ve sürdürülebilir bir açık platform geliştirmektir. Bu yolla, bir bütün bal-gıda sistemi olarak akıllı bal değer zincirlerine ulaşmak için izlenebilirlik ve şeffaflığın etkinliğini ve verimliliğini artırmayı amaçlayan üç yıllık projenin dört farklı ülkedeki dokuz kurumdan oluşan konsorsiyum koordinatörlüğünü üniversitemiz üstlenecek.
  • Dr. Öğr. Üyesi Fatih Yetkin’in yürütücülüğündeki “Yeni Teknolojiler ve Büyük Veri Analitikleri Kullanılarak, Üretim Endüstri 4.0 Uygulamalarının Üretim Süreçleri İçerisinde Geliştirilmesi” isimli projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup çalışmalara devam edilmektedir.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “100 Kadın Yazılımcı” projesinin paydaşıyız. Projenin amacı, ülkemizin ihtiyaç duyduğu nitelikli işgücü alanında istihdamı artırmak ve bilgi teknolojileri alanında yetişmiş personel açığının kapanmasına katkı sağlayarak küresel rekabet edebilirliğini artırmaktır. Bu bağlamda öncelikli amaç 100 kadın yazılımcının yetiştirilmesidir. Geliştirdiğimiz işbirliği çerçevesinde İBB’nin 100 Kadın Yazılımcı projesi eğitimleri üniversitemizde verilmektedir. Bir aydan kısa bir süre içinde, bu amaçla yeni bir laboratuvar oluşturulmuştur. 32 kadın yazılımcı adayının 450 saat süren yazılımcı eğitimi bölümümüz öğretim üyeleri ve doktora öğrencileri tarafından verilmektedir: https://100kadinyazilimci.istanbul/
  • Prof. Dr. Hasan Dağ’ın yürütücülüğündeki “Emlak Sektöründe Yapay Zeka Tabanlı Ürün ve Servisler” isimli projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup çalışmalara devam edilmektedir.
  • Dr. Öğr. Üyesi Fatih Yetkin’in yürütücülüğündeki “Büyük Verilerin Manifold Öğrenme ile Analizi için Özdeğer Dağılımı Dilimlenmesi ve Kontür İntegraline Dayalı Yeni Bir Yöntemin Geliştirilmesi” isimli TÜBİTAK 1001 projesinde bölümümüz lisans (Berke Pehlivan, Uğurcan Çakalgöz, Hakan Şenyurt) ve lisansüstü (Damla Partanaz, Berke Pehlivan) öğrencilerimiz görev almıştır. Ayrıca yine aynı projede STAR bursiyeri olarak KHAS Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi (Unat Tekşen) ve Medipol Yönetim Bilişim Sistemleri öğrencisi (İremnur Yılmaz) yer almaktadır. Proje bünyesinde ayrıca ODTÜ Bilgisayar Mühendisliğinden bir lisans öğrencisi ve İstanbul Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliğinden iki doktora öğrencisi de görev almaktadır.
  • Dr. Öğr. Üyesi Fatih Yetkin’in yürütücülüğündeki “Geri Dönüşümlü Krylov Altuzayları ile Doğrusal Olmayan Boyut İndirgeme Yöntemleri ve Endüstriyel Nesnelerin İnterneti Verisine Uygulanması” isimli Fransa-Türkiye İkili işbirliği projesinde bölümümüz Yüksek Lisans öğrencilerimiz (Şeyma Yıldız ve Aykut Güler) yer almaktadır. Ayrıca aynı projede ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği’nden bir Yüksek Lisans Öğrencisi de görev almaktadır.
  • YBS lisans öğrencisi Metin Coşkun, proje yürütücülüğünü Doç. Dr. Nezaket Defne Karaosmanoğlu’nun yaptığı “Türkiye’de Elektrikli Ev Teknolojilerinin Toplumsal Tarihi (1930-2020): Kadınların Gündelik Hayatlarında Modernleşme” isimli projede TÜBİTAK STAR bursiyeri olarak yer almaktadır.
  • YBS Yüksek Lisans öğrencisi Şüheda Yıldırım, proje yürütücülüğünü Dr. H. Akın Ünver’in yaptığı “Silahlı Örgütlerin Dijital Kamu Diplomasisi – Suriye ve Irak Örnekleri” isimli projede TÜBİTAK 1001 bursiyeri olarak yer almaktadır.
  • 2021-2022 eğitim-öğretim yılından bu yana lisans mezuniyet projelerinde “mentorluk modeli” geliştirdik. Proje süreçlerimize mentörlük adı altında sektörden bir veya birkaç uzmanı dahil ederek bu yeni rol ile yönetimsel bir yenilik geliştirdik. 2022 bahar döneminde mezuniyet projesi yapan altı öğrenci grubumuz firmaların çözüm aradığı gerçek iş problemlerini birer araştırma problemi olarak tanımlayarak projelerini, bir akademik danışman ve paydaş firmadan proje mentorları eşliğinde gerçekleştirdiler. Böylece öğrencilerimiz danışmanlarının yanı sıra mentorlardan aldıkları geri beslemelerle projelerini etkin yürütmüş ve gerçek iş problemlerine gerçek çözüm önerileri sunmuş oldular.
  • TÜBİTAK 4007 programı kapsamında desteklenen ve 29 Eylül – 2 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz “Bayrampaşa Bilim ve Teknoloji Festivali”nde Lisansüstü öğrencilerimiz Hande Şenyüz (Atölye Lideri) ve Şeyda Yılmaz, 4 tam gün boyunca 2 ayrı atölye ile katkı sunmuşlardır. Festivalde Lisansüstü öğrencilerimizin yanı sıra mezunlarımız Eda İnan ve Buse Nur Namazcı da katılarak 2 gün boyunca bitirme projelerini atölye çalışması formatında ziyaretçilere sunmuşlardır.
Aday Destek Hattı