Geri

Mekatronik Mühendisliği Lisans Programımız, günümüzde büyük önem kazanan ve makine, elektronik ve yazılım alanlarının sinerjik bir bileşimine ihtiyaç duyulan sensör teknolojileri, robotik, otomasyon ve bunlara dayalı sistem tasarımı gibi uygulamalara ağırlık vermektedir. 

Bölümümüz, KHAS Eğitim Modeli’ne göre yapılanmış öncü bölümlerden biri olup ilk öğrencilerini 2019 yılında kabul etmiştir. Tamamen Proje Tabanlı Eğitim Modeli çerçevesinde eğitim veren bölümde, 1. yıl Çekirdek Program kapsamında eğitimlerine başlayan öğrencilerimiz, 2. sınıftan itibaren ihtiyaç duydukları tüm teorik bilgileri ve uygulama becerilerini, proje geliştirme ve uygulama süreçleri içerisinde yoğurulmuş bir şekilde edinirler.

KHAS EĞİTİM MODELİ’Nİ UYGULUYORUZ!

Bölümümüz, mühendislik eğitiminde geleneksel modellerin aksine, tamamen Proje Tabanlı bir model çerçevesinde eğitim veren, KHAS Eğitim Modeli’ne göre yapılanmış öncü bölümlerden biridir. Birinci yıl Çekirdek Program kapsamında eğitimlerine başlayan öğrencilerimiz, ikinci sınıftan itibaren ihtiyaç duydukları tüm teorik bilgileri ve uygulama becerilerini, proje geliştirme ve uygulama süreçleri içerisinde yoğurulmuş bir şekilde edinirler. Proje Tabanlı Eğitim anlayışıyla öğrenciler, çağın gereklerine uygun olarak mekatronik mühendisliği eğitiminde aktarılması gereken teknik bilgilerin yanı sıra uluslararası anlamda bir mekatronik mühendisinden beklenecek pratik becerilerin de kazandırıldığı dünya standartlarında bir eğitim alırlar.

Bu modelin önemli bir parçası olan endüstriyel paydaşlarımızın sağladığı proje ve staj imkanlarına ek olarak, akademik kariyer isteyen öğrencilere, araştırma laboratuvarlarında çalışma, prestijli yayınlarda yer alma ve dünyanın önde gelen üniversitelerinde lisansüstü eğitimlerine devam fırsatı sunulur.

Bölümümüzün eğitim dili İngilizcedir.

Laboratuvarlarımız

  • Kontrol ve Otomasyon Laboratuvarı
  • Robotik ve Mekatronik Sistemler Laboratuvarı
  • Sensör Teknolojileri Laboratuvarı
  • Gömülü Sistemler ve Mikroişlemciler Laboratuvarı
  • Yazılım Geliştirme Laboratuvarı

Öğrencilerimizin Başarıları

Sude Erva Apak – Mekatronik Mühendisliği 2. Sınıf 

Eren Karataş – Mekatronik Mühendisliği 2. Sınıf 

VR ortamda bulunan Eleven Table Tennis oyununu oynayarak gerçek hayatta masa tenisi oynamayı öğrenmenin ya da bu yetenekleri geliştirmenin ne kadar verimli olduğunu belirlemek üzerine bir çalışma yürütüyoruz. Ayrıca oyunun VR ortamda gerçek hayattakine benzer bir his oluşturup oluşturmadığına dair bir araştırma yapıyoruz. Bu projede Kanada’dan ve Huawei’den araştırmacılarla birlikte çalışmaktayız. Literatürde bulunan çalışmaları derleyerek bu konuda yapılan deneyleri inceledik ve ardından oyunu önceden oynayan insanların yorumlarını topladık. Daha fazla veri toplamak adına Eleven Table Tennis oyununu önceden oynamamış, gerçek hayatta iyi masa tenisi oynayan insanlarla pilot deneyler yaptık. Bu deneyler ışığında bir anket hazırladık ve bununla Eleven Table Tennis oyununu oynayanlardan veri toplamayı amaçlıyoruz. Toplamış olduğumuz verilerle hazırlayacağımız makaleyi ise insan-bilgisayar etkileşimi alanında en prestijli konferanslardan biri olan ACM CHI konferansına göndermeyi planlıyoruz.

Zeynep Ecem Gelmez – Mekatronik Mühendisliği 2. Sınıf 

Rümeysa Türkmen – Elektrik-Elektronik Mühendisliği 3. Sınıf 

Zeynep ve Rümeysa, yaptıkları çalışmalarla beraber bölümümüzde bir TÜBİTAK 1002 projesi önerisine katkıda bulundular.

Zeynep: Kullanıcıların 3 boyutlu sanal gerçeklik ortamındaki çizimlerinin hassasiyetini ve doğruluğunu artırmak üzere yeni rehber geliştirilmesiyle ilgili TÜBİTAK 1002 projesinde yer almaktayım. Projemizde Danimarka ve Kanada’dan akademisyenlerle birlikte çalışmaktayız. Kullanıcıya yardımcı olan çizim rehberleri, göz-bakış davranışlarının 3 boyutlu ortamda analiziyle yeni rehberin geliştirilmesi, farklı girdi cihazı tutuş stilleriyle çizim doğruluk ve hassasiyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve en yüksek performansı sağlayan tutuş stilinin bulunması üzerine araştırma yapmaktayız. Projenin sonunda 1 SCI-E makalesi ve 1 konferans bildirisi hazırlanması planlanmaktadır. 

Rümeysa: Göz hareketlerinin sanal gerçeklikte incelenmesi projesinde İngiltere, Kanada ve Danimarka’daki akademisyenlerle beraber çalışmaktayım. Bu proje ile sanal gerçeklik cihazlarını kullanarak kullanıcıların 3 boyutlu ortamda çizim yapma deneyimlerini geliştirmek için çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalar sonucunda, literatüre “kesikli çizgiler” adında yeni bir rehber türü kazandırdık. Bu çalışmaların sonucunda yazdığımız makale İnsan Bilgisayar Etkileşimi konusunda en yüksek atıf sayısına sahip olan ACM CHI konferansı tarafından kabul edilmiş olup New Orleans, ABD’de gerçekleşen konferansa katıldık. Çalışmanın ileriki safhasında yeni rehberler geliştirerek, kullanıcıların göz hareketlerini farklı çizim ortamlarında araştırmaya devam ediyoruz. Yaptığımız çalışmaların bir getirisi olarak Kanada tarafından sağlanan bir burs programından kabul aldım ve 2022-2023 eğitim yılının güz döneminde çalışmalarıma Kanada’daki bir üniversitede devam ettim.

Hala Mohammed Albukai – Mekatronik Mühendisliği 3. Sınıf 

Enise Nur Yılmaz – Bilgisayar Mühendisliği 3. Sınıf 

Hala ve Enise, sanal gerçeklik ortamında el görünürlük düzeylerinin etkilerini inceleyen bir proje tasarlıyor. Bunu yapmak için tamamen görünür, görünmez ve yarı saydam el avatarı opaklıkları sağlandığında kullanıcının verimliliğini test eden araştırmalar yürütüyorlar. Şu anda Hala’nın sanal gerçeklik ortamının yapım aşamasındalar ve yakında deney aşaması için hazırlanıyorlar. Deneyler yapıldıktan sonra hazırlanan rapor, sanal gerçeklik yazılımı ve teknolojisi adına atıf sayısı yüksek olan ACM VRST konferansına sunulacak.

Moaaz Hudhud Mughribi – Mekatronik Mühendisliği 3. Sınıf 

Moaaz, renk algısının sanal gerçeklik ve gerçek hayat arasındaki öğrenme üzerindeki etkisini ele alan ortak bir makale oluşturmak için DesignHub-Ist’ten Zainab ve Zeynep Acırlı ile (Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Banu Manav’ın gözetiminde) ortaklık kurdu. Deney ve makale ve bir Q1 günlüğüne gönderilmek üzere ayarlandı.

Kanada, Simon Fraser Üniversitesi’nden araştırma ortaklarıyla birlikte Moaaz, göz izleme yöntemleriyle ilgili iki deney hazırlamaya yardımcı oldu ve deneyleri yürüttü. Daha sonra VRST 2022’ye sunulacak makalenin yazılmasına ve düzenlenmesine yardımcı oldu.

Moaaz, titreşim ve derinliğin göz takibi seçim görevleri üzerindeki etkisini test etmek için göz takibini kullanan bir VR deneyi hazırlamıştı. Makale, Kanada, Simon Fraser Üniversitesi’nden araştırma ortaklarıyla tamamlandı. Son olarak, makale Yeni Zelanda’da IEEE VR 2022’ye gönderilmiş ve kabul edilmiş, daha sonra konferansın bir panelinde sunulmuştur. Makale ayrıca Research Gate’de bulunuyor:

https://www.researchgate.net/publication/358402865_My_Eyes_Hurt_Effects_of_Jitter_in_3D_Gaze_Tracking

Furkan Kaya – Mekatronik Mühendisliği 3. Sınıf 

TÜBİTAK 1002 – IEEE Computer Graphics and Applications – ECVP Konferansı

COVID-19 verilerinin görselleştirmesi üzerine odaklanmış bu projede Kanada’dan araştırmacılarla beraber çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Projenin amacı, COVID19 verilerinin insanlara daha kolay şekilde aktarılması ve salgına olan önemin artırılmasıdır. Farklı ülkelerin COVID19 verilerinin sanal gerçeklikte gösterilmesi ve insanların bu verilere dokunabilmesi sayesinde, kişilerin ve dolayısıyla toplumun alınan önlemlere karşı duyarlılığını artırmaya çalıştık. Yaptığımız çalışmaları IEEE Computer Graphics and Applications dergisine yolladık. Çalışmalarımızın ilerlemesi için TÜBİTAK 1002 projesine başvuru yapmak üzere hazırlık yapmaya başladık. Ayrıca 28 Ağustos-1 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek olan ECVP 2022 konferansına kabul alan projemizin poster sunumunu gerçekleştirmek için konferansta bulunacağız.

Oyun ve Uygulama Akademisi

Furkan, Oyun ve Uygulama Akademisi’nin bursiyerlerinden biriydi. Oyun ve Uygulama Akademisi, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi desteğiyle, Google Türkiye, Türkiye Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişimcilik Merkezi işbirliğiyle yürütülen girişimcilik eğitim programıdır. 6 ay süren bu akademide, aldığı Unity ile Oyun geliştirme, Google Profesyonel Proje Yönetimi ve Temel Girişimcilik eğitimleri ile bu alanlarda sertifikalara sahip oldu. Bu eğitimlerin yanında, 2 ay süren bootcamp sürecinde takım olarak çalışıp, Home Alone (https://emulization.itch.io/home-alone ) adlı oyunu geliştirdiler.

TÜBİTAK STAR

Furkan, 2247/C- Stajyer Araştırmacı Burs Programı kapsamında, “El-Göz Koordinasyonu Uygulamalarında Etkin Verimin Kullanıcı Motor Performansını Artırmak İçin Uzaktan Kullanımı” adlı projede TÜBİTAK STAR bursiyeri olarak yer alacak.

IEEE VR Bridge Bursu

Furkan ve Moaaz, IEEE VR 2022 Bridge to VR bursunu alan 13 kişiden ikisiydi. Bu burs, IEEE VR 2022 konferansının tamamına katılmalarına ve sanal, arttırılmış ve karma gerçeklik alanında çalışmalar yapan araştırmacılar ile ağ kurmalarına ve bu alanlardaki çalışmalar hakkında detaylı bilgiler edinebilmelerine olanak sağladı. Ayrıca konferansın mentorluk programı sayesinde Pekin Üniversitesi’nde doktora öğrencisi olan Zhiming Hu ile tanışma fırsatı yakaladılar.

Öğretim Üyelerimizin Projeleri

  • A. Nihat Berker (Executive), Statistical Mechanics, MIT, 2021
  • Erdal Panayırcı (Co-Executive), TÜBİTAK project, 113E307 Physical Layer Security in Visible Light Communication, 2019-2022
  • Erdal Panayırcı (Turkey Coordinator), Avrupa COST Project, CA19111 – European Network on Future Generation Optical Wireless Communication Technologies, 2020-2024
  • Özkan Karabacak (Co-Executive), Quantum-Probabilistic Safe Decision Algorithms for Autonomy, Independent Research Fund Denmark, 2020
  • Özkan Karabacak (Executive), Anahtarlamalı Sistemler İçin Minimum Bekleme Süresi Koşuluna Dayalı Yeni Bir Kontrolör Tasarım Yöntemi, TÜBİTAK Project, 2015-2017
  • Taner Arsan (Co-Executive), Accurate indoor positioning with ultra-wide band sensors, Kadir Has University Individual Research Project, 2017-2018
  • Ahmet Fatih Tabak (Co-Executive), Fabrication of Optical-Vortex-Driven Micromotors, Max Planck Institute for Intelligent Systems, 2015-2017
  • Emre Ozan Polat (Araştırmacı), Graphene Flagship Core Project 2, H2020-EU.1.2.3.- FET Flagships. SGA-FET-GRAPHENE-2017, ICFO- The Institute of Photonics Sciences, 2018-2020
  • Mine Saraç Stroppa (Yürütücü), Wearable Haptic Bracelet: Design and Integration for Augmented and Mixed Reality, TÜBİTAK 2232 Uluslararası Lider Araştırmacılar Programı, 2022-2025
  • Mine Saraç Stroppa (Yürütücü), El-Göz Koordinasyonu Uygulamalarında Etkin Verimin Kullanıcı Motor Performansını Artırmak için Uzaktan Kullanımı, TUBITAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı (1001), 2022-2025
  • Alperen Acemoğlu (Araştırmacı) Wearable Sensors for Smart Injections, Istituto Italiano di Tecnologia & Bracco Joint Project, 2020-2022

Öğretim Üyelerimizin Ödülleri ve Üyelikleri

A. Nihat Berker

  • PLoS Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları, 2020; Türk Fizik Derneği Uluslararası Özel Onur Ödülü, 2019; Türk Fizik Derneği Uluslararası Onur Ödülü, 2017

Taner Arsan

  • IEEE Senior Member

Şener Oktik

  • ICCI Enerji Ödülü, 2011; Türk Fizik Derneği Onur Ödülü, 2010, IEOM Society International Distinguished Educator Award, 2022, Solar İstanbul, PV Sektörüne Bilimsel Katkı Ödülü 2022.
  • The European Physical Society (EPS) Türkiye Temsilcisi
  • Şişecam Yönetim Kurulu Üyeliği
  • Güneş Enerjisi Sanayicileri ve Endüstrisi Derneği Onursal Başkanı
  • Türkiye Temiz Enerji Vakfı Üst Kurul Üyeliği
  • Türk Fizik Derneği Danışma Kurulu Üyeliği, Bilim, Teknoloji ve Yenilik Politikaları Kurulu (BTYPK) Danışma Kurulu Üyeliği
  • Sıtkı Koçman Vakfı Mütevelli Heyeti Üyeliği
  • Türkiye Temel Bilimler Araştırma Üniversitesi (Kurulma Aşamasında) Mütevelli Heyeti üyeliği 

Erdal Panayırcı

  • IEEE Life Fellow

Emre Ozan Polat

  • International Association of Advanced Materials (IAAM) Fellow Ödülü, 2022
  • The Graphene Council Member, 2021
  • BAGEP 2021 Young Scientist Award in Physics: Awarded by Science Academy (Bilim Akademisi) in memoriam of Prof. Namık Kemal Pak, Kadir Has University, Istanbul, Turkey
  • Innovator of the Year Award: Awarded by Spanish Foundation for Science and Technology (FECYT), Falling Walls Lab Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Spain, 2017
  • Graphene Flagship Member, 2016
  • Nature Scientific Reports Top 100 Read Article of 2015, University of Glasgow, Glasgow, United Kingdom, 2016
  • Silver Leaf Award, Paper Contribution to IEEE PRIME Conference, Glasgow, United Kingdom, 2015
  • Young Scientist Award by European Material Research Society (EMRS), Lille, France, 2014

Mine Saraç Stroppa

  • IEEE International Conference on Robotics and Automation Seyahat Destek Ödülü, 2022; IEEE World Haptics Conference (WHC) En İyi Makale Ödülü, 2017; IEEE Member; IEEE Robotics and Automation Society Member.

Ahmet Fatih Tabak

  • IEEE (Türkiye) ASYU En İyi Makale Ödülü, 2020
  • IEEE ICRA En İyi Makale Ödülü Finalisti, 2018

Alperen Acemoğlu

  • Best Conference Paper Award, 5G Telesurgery – Feasibility Experiment and First Public Demo, CRAS 2020, September 28-30.

Öğretim Üyelerimizin Yayınları

Öğretim üyelerimizin güncel akademik yayınlarını görüntülemek için lütfen tıklayın.

İşbirliklerimiz

Aday Destek Hattı