Geri

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programımız, inşaat ve emlak sektöründe büyük önem kazanan iç mekân tasarımının sorunlarıyla bu mekânları oluşturma, tasarlama, düzenleme, yenileme konularına odaklanır. Mekânların gerek teknik gerek estetik gerekse psikolojik, algısal ve davranışsal boyutlarına ilişkin araç, yöntem ve tekniklerine dair bilgi aktarımını ve bu bilgilerle üretilen çözümleri içerir.

Programın amacı, proje tabanlı eğitim anlayışıyla dünya standartlarında nitelikli bir eğitim vererek,

  • Evrensel değerler ve yetkinliklerle donanmış,
  • Her türlü mekânsal ve yapısal probleme cesaretle eğilebilen, çok disiplinli ve projeye dayalı yaklaşımlarla çözüm getirebilen,
  • İç mimarlık ve çevre tasarımı için gerekli yazılım, donanım ve tasarım altyapısını edinmiş,
  • Mekân tasarımı, yapı bileşenleri, yapı malzemeleri, yapı detay çözümleri, aydınlatma, akustik, mimari ve grafik temsil, maket ve model yapımı, görselleştirme vb. konularda araştırma-geliştirme, tasarım, proje geliştirme ve yönetimi ile ilgili görevler alabilen iç mimarlar yetiştirmektir.

KHAS EĞİTİM MODELİ’Nİ UYGULUYORUZ!

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, iç mekân tasarımına dair düşünsel ve pratik uygulamaları içeren projeler geliştirme temelli çalışmalarıyla proje odaklı bir eğitim modelini benimsemektedir. Bu model, tasarım stüdyosu ortamında güncel disiplinlerarası tasarım problemlerini ele alarak, eleştirel ve yaratıcı düşünceye dayalı bir stüdyo ortamı oluşturmayı hedefler. 

Proje Tabanlı Eğitim, KHAS Eğitim Modeli’nin ilk ayağı olan 1. Sınıf Çekirdek Programının devamı niteliğinde olup, akademik ve sektörel dış paydaşlarla işbirliği içerisinde ders içeriklerinin hazırlanması ve uygulanmasını sağlamaktadır. Akademik ve sektörel mentorlar, modüllerden oluşan bir yapıya sahip olan İç Mimarlık stüdyolarına proje süreçlerine içkin bir yaklaşım gözeterek eklemlenmektedir. Dış paydaşlar seminerler, saha gezileri, workshoplar, jüriler gibi farklı etkinlik biçimleriyle, öğrencilerin proje geliştirme ve uygulama süreçlerinde farklı mentorluk biçimleriyle karşılaşmalarını sağlayarak stüdyo deneyimlerini genişletmektedir.

Öğrencilerimizin çalışmalarını fakültemizin çevrimiçi sergisi FADPORT üzerinden inceleyebilirsiniz.

Bölümümüzün eğitim dili İngilizcedir.

Başarılarımız

Öğretim Üyelerimiz

  • Prof . Dr. Banu Manav, The WIL (Women in Lighting) Awards, 2022, Education and Research

Mezunlarımız & Öğrencilerimiz

  • İBB’nin 2020 yılında düzenlediği “İstanbul’un Mezarları Ulusal Tasarım Yarışması”nda, yarı zamanlı öğretim üyemiz Dr. M. Çağhan Keskin liderliğinde, mezunumuz Ebru Ece Keskin ve son sınıf öğrencimiz Mert Okay‘dan oluşan ekip, iki ayrı Birincilik Ödülü aldı.
  • Cansu Erdem,  Asia Young Designer Awards (AYDA), İç Mimarlık Kategorisi Üçüncülük Ödülü; MEKAN 2021 İç Mimarlık Öğrencileri Ulusal Bitirme Projeleri Yarışması Birincilik Ödülü ve Mobilya Aksesuar Sanayicileri Derneği (MAKSDER) 11. Ulusal Mobilya Aksesuarları Tasarım Yarışması, Giysi/Giyinme Dolabı Organizasyonu Kategorisi, Üçüncülük Ödülü aldı. Kalebodur’la Eskiz Yarışması’nda Eşdeğer Mansiyon ödülü kazandı.
  • Buse İridağ, Özge Öztürk ve Çisem Nur Yıldırım, The Architecture of the Abandoned (TheBigThing.Net mimari platformu tarafından açılan uluslararası yarışma) Profesyonel kategorisinde “Başarılı İlk 30” listesinde 12. sırada yer aldı.
  • Fahreddin Fatih Mete, Ebru Sıla Tanrıverdi, Tuğçe Ünan, MEKAN İç Mimarlık Diploma Projeleri Yarışması (2020) Mansiyon ödülü
  • Ebru Sıla Tanrıverdi ve Tuğçe Ünan / İç Mimarlar Odası IM Ulusal İç Mimarlık Ödülleri (2020), 4. Sınıf Kategorisi, Mansiyon ödülü
  • Çisem Nur Yıldırım / MEKAN İç Mimarlık Diploma Projeleri Yarışması (2019), Mansiyon ödülü
  • Özge Öztürk, Domus Academy’de (İtalya) yüksek lisans programına kabul edildi.
  • Rümeysa Üngördü, MEKAN İç Mimarlık Diploma Projeleri Yarışması (2017), Mansiyon ödülü
  • Ömercan Çakır / İç Mimar – PATTU
  • Yiğit Vaytaş / İç Mimar – LV DESIGN

İşbirliklerimiz

Aday Destek Hattı