Geri

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümümüz, kurumların, şirketlerin ve bireylerin, gerek kamu, özel sektör ve medya ile, gerekse kendi içlerinde yürüttüğü iletişim süreçlerinin stratejik olarak yönetilmesini kapsayan bir eğitim programıdır. 

İletişimin çok kanallı ve geleneksel medya yerine dijital ortamlarda gerçekleştiği günümüzde stratejik iletişime yapılan vurgu artmaktadır. Halkla İlişkiler uzmanlarının da iletişim stratejistleri olarak çalışma alanları genişlemektedir ve uzmanlıklarının önemi her geçen gün artmaktadır. 

Programımız dünyada halkla ilişkilerin gittiği nokta ve disiplinin yeni açılımları ile bağlantılı olarak kendini yenilemekte ve küresel bağlamdaki gelişimleri eğitim programına yansıtmaktadır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, bilgi ve medya çağı olarak adlandırılan çağdaş dünyada, hızla değişen iletişim ortamlarına, gelişen teknolojilere, iletişim yöntemlerine ve iletişim süreçlerine bir bütün olarak yaklaşan bir halkla ilişkiler anlayışına sahiptir.

KHAS Farkı

Üniversitemizde yürütülen KHAS Eğitim Modeli kapsamında, programımızdaki derslerin tamamı öğrencilerimizin gerçek şirketlerle çalışarak gerçek zamanlı projeler üretebilecekleri bir eğitim modeline dönüştürülmüştür. Bölümümüz uluslararası saygın üniversitelerde öğrenim görmüş akademisyenler ile sektördeki uzmanlardan oluşan güçlü bir kadroyla faaliyet göstermektedir. Öğrenciler, etkin bir danışmanlık sistemi ile Kurumsal İletişim, Siyasal İletişim ve Dijital İletişim alt alanlarından birine yönlendirilmektedir.

Burada özellikle üçüncü sınıfa geçerken yapılan bir tercihle belirleyecekleri siyasal iletişim ve kurumsal iletişim patikalarından birisinde uzmanlaşmak üzere seçecekleri derslerle ilgili üretimleri kavramsallaştırıyor, geliştiriyor, tartışıyor ve sunuyorlar. Böylelikle, gerçekleştirdikleri çeşitli projelerden oluşan ve sektöre girerken kendilerine çok yardımı olacak bir portfolyoya sahip oluyorlar, alanlarındaki iletişim yarışmalarına katılarak, gerçek müşterilerle buluşarak  profesyonel yaşamın getireceklerini daha öğrenci iken deneyimleme imkanı ediniyorlar. Halkla ilişkiler mesleğinin ilk heyecanlarını ediniyorlar.

Laboratuvar İmkanı

Bölümün PR Atölyesi, Halkla İlişkiler Kulübü ve Koordinatörü vardır. 2022-23 dönemi itibariyle PR Atölyesi, PRLAB olarak yeniden konumlanmıştır.

Öğrencilerimizin halkla ilişkilerin uygulamalı alanlarında deneyim kazanmasını amaçlayan laboratuvar içerisinde metin yazımı, sosyal sorumluluk fikirleri geliştirme, iletişim kampanyası tasarlama, içerik oluşturma, dijital pazarlama, web sitesi tasarımı gibi birçok konuda öğrencilere eğitimler verilmekte ve alanla ilgili yarışmalardaki katılımlarına destek sağlanmaktadır. Sektörle gerçek zamanlı iş geliştirme imkanı bulunan PRLAB, öğrencilerin portfolyo oluşturmalarında varlık gösterir ve onları staj/iş fırsatı ile buluştur.

PR Talks Buluşmaları

Bölümümüzde öğrencilerin sektörün seçkin isimleriyle buluşmalarını sağlayacak PR Talks etkinlikleri düzenlemektedir. Böylece öğrencilerimizin okudukları alanla ilgili gelişmeler konusunda bilgilendirilmeleri, profesyonellerle tanışmaları ve yeni fırsatlardan haberdar olmaları sağlanmaktadır.

Yurtdışı Anlaşmaları

Üniversitemizin Erasmus programı kapsamında 20’yi aşkın Avrupa ülkesindeki 106 üniversite ile Erasmus ikili anlaşması mevcuttur. Erasmus programı kapsamında Avrupa Birliği program ülkeleri dışındaki ortak ülkelerden 6 ülke ve 9 üniversite ile anlaşmamız mevcuttur. Değişim Programları çerçevesinde ise tüm dünyada 17 ülkeden 32 üniversite ile anlaşmamız bulunmaktadır. Anlaşmalı olduğumuz bu üniversitelerden bazıları Güney Kore, Çin, ABD, Kanada, Hindistan ve Brezilya’da yer almaktadır.

Mezunlarımız

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, kurumlar, paydaşları ve hedef kitleleri arasındaki ilişkiyi yetkin biçimde analiz ederek iletişim kampanyaları tasarlayan ve uygulayan halkla ilişkiler profesyonelleri yetiştirmektedir. Mezunlarımız, eğitimleri süresince edindikleri analitik düşünme ve problem çözme yetenekleriyle, halkla ilişkiler anlayışının gerekliliklerini başarıyla yerine getirmektedir. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerin oldukça geniş bir çalışma alanı bulunmaktadır. 

Öğrencilerimiz mezun olduklarında, halkla ilişkiler veya reklam ajanslarında, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurumların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında, sivil toplum örgütlerinde, siyasal kurum ve kuruluşlarda, kamu sektöründe, çeşitli medya kuruluşlarında, araştırmacı, uygulamacı, yönetici ve iletişim uzmanı olarak görev alabilirler.

Mezunlarımız ve çalıştıkları alanlardan örnekler:

Ödüllerimiz

Başta TÜHİD, TRT, RATEM ve PRİDA gibi iletişimin önde gelen yarışmalarının yanı sıra Ülker’in düzenlediği Bizz@Kampüs, Kredi Kayıt Bürosunun hayata geçirdiği Hayal Edin Gerçekleştirelim ve daha birçok farklı yarışmada elde ettiğimiz 15’ten fazla ödül kampüsümüzde sizi bekliyor. İçlerinden bazılarını sizin için derledik.

Halkla İlişkilerin Oscar’ı KHAS’ta!

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından 17.si düzenlenen Altın Pusula Genç İletişimciler Halkla İlişkiler Ödülleri sahibini buldu! Toplumsal bütünleşmeyi destekleyen iletişim kampanyaları üzerinden çağrıya çıkılan yarışmada öğrencilerimiz Burak Kaya, Emre Meriç ve Zindan Çakıcı büyük ödülün sahibi oldu.

Öğrencilerimiz Ülker’e Yeni Ürün Geliştirdi!

2012 yılından itibaren gerçekleştirilen yarışma içerisinde Ülker grubuna ait markalar için yeni ürün geliştirilip buna uygun iletişim kampanyası tasarlanıyor. Kazananlar 35-42-50 Bin TL’lik ödüllerin yanı sıra Ülker’de staj yapma fırsatı yakalıyor. 2022 yılı konseptinde odak nokta Çokonat markasıydı! Öğrencilerimiz Bahadır ÖzVolkan Saygın ve Oğuzhan Sönmez geliştirdikleri “Çokorolls ve Çokonack” isimli ürünleriyle yarışmada 3.’lük elde etti.

Akademiden 2 Ödülle Döndük!

İletişim sektöründeki cinsiyet eşitsizliğine yönelik farkındalık oluşturmak ve sorunlarla mücadele etmek gündemiyle düzenlenen yarışmada öğrencilerimiz Bahadır Öz, Yağmur Çoban, Afra DirenMelis Simge BenliBirkan KayaEda ÖzgürÇağla Şen ve Defne Kabaoğlu iki farklı grup olarak ödüle ulaştı! Birkan Kaya, Eda Özgür, Çağla Şen ve Defne Kabaoğlu, Eşit bak isimli, “Kalıpları Kırıyoruz Değişime Başlıyoruz” sloganlı projeleriyle yarışmada ikinci oldu. Bahadır Öz, Yağmur Çoban, Afra Diren, Melis Simge Benli “Dönüşümü Sen Başlat!” projeleriyle RVD Jüri Özel Ödülü almaya hak kazandı.

Geleceğin İletişimcileri Ödüllerine Kavuştu

TRT Geleceğin İletişimcileri Yarışması’nda öğrencilerimiz Zindan Çakıcı, İrem Özkuzey ve Emre Meriç 3.lük ödülünü aldılar. Radyo, Görsel, Dijital Yayıncılık ve İletişim Kampanyası kategorileri olmak üzere 4 farklı alanda başvuru kabul eden yarışmada arkadaşlarımız oluşturdukları “2 Dirhem 1 Lezzet” isimli internet siteleriyle ödüle ulaştırlar. Osmalı döneminden bu yana süregelen mutfak kültürünün dijital bir yansıması olan internet siteleri içerisinde lezzetlerin tarihsel arka planı, coğrafi yol haritaları ve kültürel birçok öge yer alıyor.

İşbirliklerimiz

Aday Destek Hattı